System płatności oferowany przez spółkę PSP będzie dostępny także w sklepach internetowych obsługiwanych przez należącą do PeP firmę Paylane
Polskie ePłatności poinformowały przed chwilą w komunikacie prasowym, iż w najbliższym czasie udostępnią na zarządzanych przez siebie terminalach płatniczych system Blik. Początkowo płatności zostaną wdrożone na 40 tys. POS-ów i będą proponowane wszystkim nowym klientom PeP. W dalszej części roku Blik trafi na pozostałe terminale spółki. Zostanie także udostępniony w sklepach internetowych obsługiwanych przez firmę PayLane. PeP niedawno przejął ten podmiot.
Dzisiejszy komunikat prasowy PeP potwierdza informacje Cashless z grudnia ubiegłego roku. Z tekstu, który jest dostępny tutaj, mogliście dowiedzieć się, że spółka planuje wdrożenie systemu Blik na swoich terminalach na przełomie I i II kwartału bieżącego roku. Teraz znanych jest już zatem nieco więcej szczegółów na temat tego wdrożenia.
Blik to system płatności mobilnych oferowany przez spółkę Polski Standard Płatności. Umożliwia dokonywanie transakcji bezgotówkowych w terminalach stacjonarnych oraz sklepach internetowych a także przelewy na numer telefonu odbiorcy (tzw. P2P) oraz wyciąganie gotówki z bankomatów. Największą popularnością cieszą się płatności w e-commerce. W sklepach stacjonarnych, pod względem wygody korzystania Blik przegrywa z kartami zbliżeniowymi oraz zbliżeniowymi płatnościami mobilnymi takimi jak HCE i Google Pay.