Wcześniej w tym samym kanale chatbota wdrożył bank Credit Agricole
Jeszcze w tym tygodniu Citi Handlowy zamierza uruchomić na komunikatorze Facebooka chatbota. Robot ma pomagać klientom w korzystaniu z programu lojalnościowego CitiSpecial. Jak powiedziano mi w biurze prasowym banku, program zawiera bardzo wiele rabatów i innych bonusów, ale często ograniczonych czasowo. Część klientów chcących skorzystać z oferty banku, dowiaduje się o nich za późno.
Rozwiązaniem tego problemu ma być chatbot. Klienci będą mogli zadawać mu pytania o aktualne oferty w programie CitiSpecial, a ten ma podpowiadać aktualne i najtrafniejsze. Ma przy tym wykorzystywać geolokalizację, co ma umożliwiać wskazywanie rabatów czy zniżek najbliżej miejsca, w którym aktualnie znajduje się klient.
Chatbot Handlowego na Messengerze to nie pierwsze takie rozwiązanie w polskiej bankowości. W ubiegłym roku chatbota o nazwie KrEdytka uruchomił bank Credit Agricole. KrEdytka ma za zadanie ułatwiać klientom składanie wniosków o kredyt gotówkowy. Nie wiem, jak to działa dzisiaj, ale gdy rozwiązanie wdrożono, borykano się z wieloma kłopotami. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj. Ciekawe jak ze swoim chatbotem poradzi sobie Citi.