Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Credit Agricole uruchomił czatbota, który ma pomagać w wyborze kredytu. Ale na razie nie pomaga

KrEdytka, bo tak się nazywa nowy czatbot, działa na platformie Facebook Messenger

Z dzisiejszej informacji prasowej banku Credit Agricole w Polsce można się dowiedzieć, że czatbot o sympatycznej nazwie KrEdytka będzie pomagać klientom w zaciąganiu kredytów gotówkowych. Aby z nią porozmawiać należy wejść na jej fanpage na Facebooku i kliknąć w okienko Messengera. CA deklaruje, że jest pierwszym bankiem w Polsce, który uruchomił takie rozwiązanie jako kanał wspomagający sprzedaż pożyczek.

Przeczytajcie także: Banki zmieniacie rzadziej niż telekomy

CA pisze w informacji prasowej, że KrEdytka wita się z użytkownikiem i zadaje mu pytania o cel zaciągnięcia kredytu, jego kwotę oraz planowany okres spłaty. Następnie przekierowuje użytkownika na stronę internetową banku, gdzie w bezpiecznym formularzu należy podać dane kontaktowe i numer PESEL. – Wrażliwych danych nie możemy pozyskiwać za pośrednictwem Facebooka, dlatego prosimy o ich podanie na przeznaczonym do tego formularzu – mówi Anna Płachta, dyrektor ds. digital marketingu w CA.

Przeczytajcie także: 300 tys. osób założyło PZ przez banki

Wypełniony formularz kontaktowy trafia do bazy banku. Następnie już prawdziwy doradca telefonuje do klienta i nawiązuje do informacji przekazanych przez niego w rozmowie z czatbotem. Niestety, póki co KrEdytka nie funkcjonuje zgodnie z zamiarem twórców a nawet można powiedzieć, że nie działa w ogóle. Takie wnioski wyciągam po kilku próbach zadania jej jakiegokolwiek pytania. Jej reakcja była zawsze taka sama – odpowiadała, że nie może rozpoznać moich intencji. Możecie to zobaczyć na poniższym zrzucie z ekranu komputera.


Zakładam, że bank boryka się z jakąś awarią i wkrótce zostanie ona naprawiona bo nie sądzę, by tak to miało w zamierzeniach CA wyglądać. Natomiast czatboty to automatyczne aplikacje usprawniające komunikację instytucji z klientem. Wykorzystując sztuczną inteligencję przetwarzają ludzki język naturalny na język zrozumiały dla komputera. Ten analizuje zapytanie użytkownika i przygotowuje stosowną odpowiedź. Dzięki czatbotom możliwa jest dwustronna komunikacja z dowolną liczbą klientów w jednakowym czasie i praktycznie przez całą dobę.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies