W stosunku do I kw. roku ubiegłego z rozwiązania KIR-u skorzystało jednak mniej klientów
KIR opublikował przed chwilą statystyki systemu Ognivo za I kw. bieżącego roku. Za pośrednictwem tego rozwiązania klienci mogą przenosić swoje rachunki osobiste pomiędzy bankami. Z danych KIR wynika, że w okresie od stycznia do marca z Ogniva skorzystało ponad 7,4 tys. osób. To nieco więcej niż w IV kw. ubiegłego roku, gdy zdecydowało się na to prawie 6,7 tys. klientów, ale mniej niż w I kw. 2017 r., gdy przenosin było prawie 9,9 tys.
By przenieść rachunek z jednego banku do innego, z wykorzystaniem obsługiwanego przez KIR rozwiązania, wystarczy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące zmiany dostawy usług. Równocześnie w taki sam sposób można wystąpić o zamknięcie rachunku bankowego. Za pośrednictwem Ogniva klienci banków mają też możliwość wydania dyspozycji przekazania środków czy przeniesienia zleceń płatniczych i pełnomocnictw złożonych w dotychczasowym banku. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, do którego klient się przenosi.
Należy pamiętać, że zmiany banku można dokonać samodzielnie zamykając rachunek w jednej instytucji i otwierając w innej. Dlatego trzeba założyć, że osoby migrujące między bankami przy wykorzystaniu Ogniva to nie wszyscy klienci zmieniający bank na polskim rynku. Warto też podkreślić, że system KIR-u do pozyskiwania klientów szczególnie ochoczo wykorzystuje jeden bank, czyli Credit Agricole. W przeszłości bywało, że większość przenoszących konta przez Ognivo stawało się klientami właśnie tej instytucji.
AKTUALIZACJA
Z danych Credit Agricole wynika, że ponad 70 proc. klientów, którzy w I kw. 2018 r. skorzystali z Ogniva do przeniesienia konta, otworzyło rachunek właśnie w tym banku. Z tego najwięcej, bo 19,2 proc. miało wcześniej konto w PKO BP, 13,7 proc. w BZ WBK i 10,2 proc. w Aliorze.