Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
PKO chwali się, że ma trwały nośnik wykorzystujący technologię blockchain. Pierwsza wysyłka dokumentów już we wrześniu

W przyszłym miesiącu za pośrednictwem technologii blockchain bank poinformuje klientów o zmianach w ofercie wynikających z implementacji dyrektywy PSD II

Podczas zakończonej przed chwilą konferencji prasowej wiceprezes PKO BP Rafał Kozłowski poinformował o wdrożeniu systemu do wysyłki dokumentów regulacyjnych drogą elektroniczną. – Bank posiadł umiejętność wysyłki korespondencji do klientów przy wykorzystaniu technologii blockchain – powiedział Rafał Kozłowski.

Wiceprezes PKO dodał, że najbliższa wysyłka informacji o zmianach w ofercie banku zrealizowana będzie już przy pomocy nowego rozwiązania. – Mniej więcej połowa naszych klientów otrzyma korespondencję drogą elektroniczną na trwałym nośniku opartym o blockchain. Pozostali, którzy nie wyrazili na to zgody, otrzymają papierowe listy – powiedział Rafał Kozłowski. Wysyłka ma odbyć się we wrześniu, a dotyczyć będzie zmian w regulaminach wynikających z implementacji dyrektywy PSD II.

Przeczytajcie także: Cashless Breakfast o trwałym nośniku już we wrześniu

Informacja przekazana dziś przez władze PKO BP oznacza, że bank ten ma szansę stać się pierwszym w Polsce, który do komunikacji z klientami wykorzysta trwały nośnik oparty o technologię blockchain. Kilka innych instytucji postawiło w tym obszarze na macierz WORM (rodzaj serwera pamięci gwarantującego niezmienność wgranych na niego plików). Wśród nich znalazły się takie banki jak BZ WBK i Pekao, które współpracują przy tym z firmą Hitachi.

Problem z trwałym nośnikiem pojawił się w Polsce kilka lat temu, gdy tematem zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Władze antymonopolowe podkreślają, że banki powinny wysyłać informacje do klientów w sposób gwarantujący brak możliwość jednostronnej ich zmiany. Ponadto trwały nośnik ma umożliwiać dostęp do dokumentów także po rozwiązaniu umowy z bankiem.

Przeczytajcie także: Płyta CD nie zawsze jest trwałym nośnikiem

UOKiK wszczął postępowania przeciwko kilkunastu bankom, które w przeszłości wysyłały informacje o zmianach w cennikach czy regulaminach za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Zdaniem urzędu taki sposób wysyłki nie zawsze jest trwałym nośnikiem. Część postępowań, w tym przeciwko PKO BP, wciąż się toczy. Na ewentualne koszty związane z decyzjami UOKiK-u bank zawiązał rezerwy w wysokości ok. 60 mln zł. Natomiast ostatnia wysyłka dokumentów zrealizowana w maju tradycyjną pocztą kosztowała bank 16 mln zł.

Tymczasem już 18 września odbędzie się pierwsze wydarzenie z cyklu Cashless Breakfast. W jego trakcie bankowcy oraz specjaliści z innych firm zajmujących się problemem trwałego nośnika podzielą się swoimi doświadczeniami w tym zakresie. Obecność podczas najbliższego Cashless Breakfast potwierdził też już przedstawicieli UOKiK-u.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies