Bank deklaruje, że to efekt zarządzania rachunkami nieaktywnymi
Z opublikowanej dziś prezentacji Aliora na temat wyników finansowych w I półroczu 2015 r. wynika, że co miesiąc bank zamyka średnio ponad 20 tys. kont osobistych. Rekord padł w marcu, kiedy zlikwidował prawie 43 tys. rachunków.
Łącznie od stycznia do końca lipca zamknięto ponad 180 tys. kont. W tym samym czasie akwizycja nowych klientów odbywała się głównie przez markę T-Mobile Usługi Bankowe. Łącznie w okresie pierwszych siedmiu miesięcy tego roku Alior otworzył ok. 148 tys. nowych rachunków co oznacza, że było ich mniej niż zlikwidowanych.
Z prezentacji banku wynika, że to efekt przyjętej polityki w tym zakresie. Zatem to nie klienci mają odchodzić od Aliora, tylko to bank czyści swoje bazy z nieużywanych rachunków. Dzięki temu poprawia statystyki dotyczące klientów - bank deklaruje, że w nowej sprzedaży kont już 56 proc. to takie, które są rachunkami pierwszego wyboru, na które wpływają co miesiąc pensje.
Na to, że banki rozpoczęły czyszczenie swoich systemów z nieaktywnych kont osobistych, wskazywać już mogły dane z raportu Narodowego Banku Polskiego na temat oceny funkcjonowania systemu płatniczego w II poł. 2014 roku. Raport ten wykazał spadek liczby rachunków prowadzonych przez banki w Polsce o 200 tys. w porównaniu z czerwcem ub. roku. Proces ten może więc trwać.
Natomiast Alior podał dziś też, że na koniec II kw. miał 771 oddziałów i agencji, co oznacza spadek w porównaniu z marcem o 60 placówek. Zatrudnienie zmalało w tym czasie o ok. 600 osób. Bank podjął również decyzję o likwidacji marki Alior Express, pod którą działały niewielkie oddziały w centrach handlowych. Ich standard ma zostać podniesiony do rangi oddziałów uniwersalnych.