Koleżanka ma nową torebkę, ale nie chce powiedzieć, gdzie ją kupiła? Z aplikacją Pounce kupisz identyczną w sklepie internetowym
Na rynku są już miliony aplikacji ułatwiających zakup towarów i usług w sieci. Piszemy o tych, które naszym zdaniem zasługują na uwagę. Niewątpliwie należy do nich Pounce, aplikacja rozpoznająca przedmioty i podpowiadająca, gdzie i za ile można kupić identyczne, a przynajmniej podobne.
Jej działanie jest banalnie proste. Po pobraniu, zainstalowaniu i uruchomieniu apki pojawia się ekran przypominający ten, który wyświetla się na smartfonie, gdy robimy zdjęcie. Celujemy obiektywem aparatu tam, gdzie widzimy coś, co chcielibyśmy mieć i naciskamy migawkę.
Aplikacja analizuje obraz i wyświetla wyniki wyszukiwania.
Trzeba przyznać, że w większości przypadków są bardzo celne. Sfotografowałem niebieski głośnik bluetooth i jak widzicie na zdjęciu, apka zaproponowała bardzo podobne urządzenia podając ich ceny. Co więcej, klikając obrazek z wybranym przedmiotem od razu przejdziecie do sklepu, w którym go możecie kupić. Eksperyment powtórzyłem z ramką do zdjęć i znowu aplikacja zadziałała bezbłędnie. Zaproponowała kilka oprawek bliźniaczo podobnych do mojej.
Dodam, ze do aplikacji można podpiąć kartę kredytową, co eliminuje późniejsze wielokrotne wpisywanie danych potrzebnych do sfinalizowania płatności.
Przeczytaj także: PayPal wprowadza płatności na smartfonie jednym dotknięciem
Tego rodzaju rozwiązania powodują, że korzystanie z e-commerce staje się jeszcze wygodniejsze. To tylko początek rewolucji technologicznej. Trwają już prace nad zastosowaniem podobnego rozwiązania na masową skalę w telewizji (telewizja hybrydowa nazywana inaczej HbbTV) Po prostu oglądając film z Julią Robert nie będziecie się zastanawiali, skąd na Boga ma tak rewelacyjny kapelusz i domyślali się, że kosztował majątek. Najedziecie wskaźnikiem pilota tv na odpowiednie miejsce na ekranie telewizora, naciśniecie przycisk, a urządzenie odpowie na te nurtujące Was pytania oraz zaoferuje zakup.
Przeczytaj także: BGŻ BNP Paribas przejmie 700 tys. kart Sygma Banku
Na razie Pounce posłuży jedynie najbardziej zdeterminowanym, bo wyświetlające się zakładki z produktami zawierają głównie oferty zagranicznych sklepów internetowych. Do momentu likwidacji geoblokad w handlu i ujednolicenia przez Komisję Europejską opłat za przesyłki transgraniczne, zabawa z kupnem ramki np. w Wielkiej Brytanii, może się okazać za droga.
Niemniej doceniając pomysłowość twórców oraz wygodę rozwiązania oceniamy apkę następująco:
4,5 za szatę graficzną
3,5 za funkcjonalność
4,5 za prostotę obsługi