Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
BGŻ BNP Paribas przejmie 700 tys. kart Sygma Banku

Nie jest jednak przesądzone, czy marka Sygma zniknie z polskiego rynku

Za 200 mln zł BGŻ BNP Paribas przejmie Sygma Bank, jednego z największych wydawców kart kredytowych na polskim rynku. Sygma ma ponad milion klientów, z czego na koniec czerwca 700 tys. posiadało kartę kredytową.

Na dzisiejszej konferencji prasowej Józef Wancer, odchodzący prezes BGŻ BNP Paribas zapowiedział, że transakcja powinna zostać sfinalizowana do końca roku. Na razie nie wiadomo, co to będzie oznaczać dla użytkowników kart kredytowych Sygmy.

Przeczytajcie także: KNF nie odpuszcza. To koniec kart przedpłaconych

– Za wcześnie jest, by mówić o technicznych aspektach tego przejęcia. Na razie nie jesteśmy nawet jeszcze formalnie właścicielami Sygma Banku – powiedział Józef Wancer.

Z nieoficjalnych informacji wynika jednak, że choć żadne decyzje jeszcze nie zapadły, rozpatrywane są dwa podstawowe scenariusze. Pierwszy, to likwidacja marki Sygma i zamiana wszystkich kart na nowe z logo BGŻ BNP Paribas. Drugi zakłada formalne wchłonięcie banku, ale pozostawienie odrębnej marki dla kart kredytowych.

Przeczytajcie także: NBP opublikował raport na temat skutków obniżki interchange

Ze względu na racjonalne podejście do kosztów ten pierwszy scenariusz ma więcej zalet. Jednak marka Sygma ma ponoć bardzo dobrą opinię wśród managerów sieci handlowych, z którymi bank współpracuje. Możliwe więc jest, że to ją uratuje.

Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że na koniec marca bieżącego roku Polacy mieli w portfelach 5,972 mln kart kredytowych. To najmniej od 2006 roku, kiedy po raz pierwszy liczba wydanych kart kredytowych przekroczyła 6 mln. W szczytowym 2009 roku w portfelach Polaków było 10,9 mln kredytówek. Połączony BGŻ BNP Paribas ma ok. 100 tys. kart kredytowych.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies