Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Potrzebne zmiany w sposobach autoryzacji transakcji

Stosowane obecnie narzędzia nie są już wystarczające

Szybki rozwój nowych kanałów dostępu np. mobile, coraz częstsze ataki hakerskie na banki i ich klientów, a także rosnące koszty kodów wysyłanych za pośrednictwem wiadomości SMS, które dziś są najpopularniejszym sposobem autoryzacji transakcji, wymagają zmian w podejściu do tego elementu bezpieczeństwa. To wnioski z raportu „Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej. Nowe podejście do autoryzacji", przygotowanego przez instytut Obserwatorium.biz i Cashless.

Przeczytajcie także: Ulgi dla kart luksusowych przegłosowane

Eksperci wskazują, że zmiany w sposobach potwierdzania transakcji są konieczne. Nie ma jednak jednej uniwersalnej recepty na to, jak to zrobić. Każdy bank musi wybrać scenariusz rozwoju odpowiedni dla specyfiki własnej działalności i klientów, których obsługuje.

W raporcie podkreślono, że w kontekście systemów autoryzacji coraz częściej mówi się o wykorzystaniu różnych narzędzi biometrycznych. Każde z nich ma jednak swoje ograniczenia. Na przykład biometria głosowa wciąż boryka się z odpowiednią ergonomią, biometria twarzy wiąże się z dość wysokim poziomem ryzyka, z kolei biometria naczyń krwionośnych może być zbyt droga.

Przeczytajcie także: Jest projekt rekomendacji KNF o bezpieczeństwie płatności w sieci

W tej sytuacji na znaczeniu zyskują systemy antyfraudowe. Stają się kluczowe, jeżeli narzędzia autoryzacyjne nie są w stanie w 100 proc. zabezpieczyć przed transakcjami oszukańczymi. Banki powinny inwestować w rozwój systemów antyfraudowych, które muszą stać się jeszcze inteligentniejsze niż są dzisiaj.

Raport „Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej. Nowe podejście do autoryzacji" liczy 40 stron. Jest dostępny bezpłatnie dla czytelników Cashless w postaci pliku PDF. Aby go otrzymać, wystarczy zapisać się na newsletter Cashless i na adres kontakt@cashless.pl wysłać mejla z informacją o chęci otrzymania raportu.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies