Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Alior – Meritum: fuzja zakończona

Ostatni etap łączenia obu banków zakończył się powodzeniem, choć nie obyło się bez incydentów

W miniony weekend klienci Aliora i Meritum Banku nie mogli logować się na swoje rachunki, bo informatycy przeprowadzali ostatni etap łączenia obu instytucji, czyli fuzję operacyjną. Jak podał rzecznik prasowy Aliora Julian Krzyżanowski, z powodzeniem udało się przenieść dane 340 tys. klientów Meritum do systemu Aliora. – Odnotowano jedynie jednostkowe przypadki utrudnień w logowaniu do bankowości internetowej bądź realizacji transakcji kartą – powiedział Julian Krzyżanowski.

Incydenty, o których mowa, to przede wszystkim problemy z kartami, jakie mieli niektórzy klienci Aliora przebywający za granicą. Nie mogli płacić w sklepach i wybierać pieniędzy z bankomatów, gdyż system informował o przekroczeniu dziennych limitów transakcyjnych. Informacje o takich przypadkach trafiły do redakcji Cashless a także na profil Aliora na Facebooku. Jak deklaruje Krzyżanowski, wszystkie takie problemy były rozwiązywane na bieżąco poprzez infolinię. Mogliście przeczytać o tym w tekście, który znajduje się tutaj.

Przeczytajcie także: Pół miliona kont wyparowało

Od wczoraj klienci Meritum funkcjonują w zupełnie nowej rzeczywistości. Przede wszystkim korzystają z serwisu transakcyjnego Aliora. Ich dotychczasowy serwis działa wyłącznie w trybie informacyjnym – mogą sprawdzić stan konta i historię transakcji, ale nie mogą wykonywać operacji. To zmiana na korzyść – serwis Aliora jest lepszy niż byłego Meritum.

Zmianą na niekorzyść jest za to brak możliwości korzystania z aplikacji mobilnej przez klientów biznesowych Meritum – teraz mają dostęp jedynie do strony „lajt". Z kolei klienci indywidualni mogą korzystać z aplikacji mobilnej Aliora, która jest jednak znacznie mniej funkcjonalna od tej, z której korzystali wcześniej. Alior deklaruje jednak, że pracuje nad nową generacją aplikacji, która będzie czerpać wiele rozwiązań z apki Meritum i ma być gotowa w przyszłym roku.

Przeczytajcie także: W ciągu roku zniknęło prawie 500 placówek bankowych

Kolejna zmiana, do której muszą przywyknąć „meritumowcy", to karty MasterCarda. Wcześniej korzystali z plastików z logo Visa. Alior nie ma jednak licencji tej organizacji, więc wszystkie karty wymienił na mastercardy. Visy przestały już działać.

Klienci byłego Meritum dostali również nowe numery rachunków. Od wczoraj wykonywane przez nich przelewy wychodzą już z nowymi numerami. Przelewy przychodzące na stare numery wciąż są księgowane, jednak Alior uprzedza, że ta sytuacji nie będzie trwała wiecznie. Klienci Meritum powinni więc jak najszybciej poinformować swoich pracodawców i kontrahentów o zmianie numeru konta.

Tymczasem polscy bankowcy stają się specjalistami od szybkich fuzji. W ostatnim czasie mieliśmy kilka przykładów sprawnie przeprowadzonych tego rodzaju procesów. W ubiegłym tygodniu zakończono bez większych problemów przenosiny klientów byłego MultiBanku na nowy system mBanku. Z kolei wiosną udanie zakończono fuzję PKO z Nordea Bankiem. Wcześniej sprawnie przebiegł proces przyłączania Kredyt Banku do BZ WBK.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies