Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Reklamując konto nie trzeba mówić, że karta jest płatna

To wyrok Sądu Apelacyjnego w sprawie ING Banku Śląskiego

SA rozpatrywał odwołanie Śląskiego od wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który podtrzymał decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydaną w grudniu 2012 roku. UOKiK stwierdził wtedy, że reklamy Konta Direct wprowadzały konsumentów w błąd. Zdaniem urzędu bank w przygotowanej kampanii nie informował o niektórych opłatach.

Przeczytajcie także: Nie ma odwrotu od RWD

Chodziło o to, że bank w reklamach zachęcał do założenia konta mówiąc, że przelewy przez internet i telefon są bezpłatne. Tymczasem w rzeczywistości nie wszystkie takie były, bo za te dokonywane w obcej walucie trzeba było zapłacić. Ponadto bank nie podawał w spotach, że używanie karty debetowej wydawanej do rachunku, jest w określonych sytuacjach obarczone opłatą.

SA zgodził się, że bank zachował się niezgodnie z prawem informując o darmowych przelewach. Zmienił jednak wyrok SOKiK w sprawie kart. W ustnym uzasadnieniu stwierdził, że karty płatnicze są na tyle powszechne i popularne, że przeciętni konsumenci zdają sobie sprawę, że są to produkty odrębne od konta. Zdaniem sądu klienci wiedzą także, że reklama ma skłonić do zapoznania się z ofertą i dlatego też wskazane są w niej tylko korzyści oferowanego produktu. SA obniżył więc karę nałożoną na ING z blisko 1,3 mln zł do niecałych 650 tys. zł.

Przeczytajcie także: Wolą gotówkę więc nie mają konta

Konto z Lwem Direct to najpopularniejszy rachunek dla klientów indywidualnych w ofercie Śląskiego. Jest bezpłatny. Karta kosztuje 7 zł miesięcznie. Opłaty tej można uniknąć wykonując transakcje bezgotówkowe na kwotę min. 300 zł miesięcznie. Przelewy zewnętrzne w złotych są bezpłatne. W walucie obcej kosztują 5 zł.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies