Ze środków przekazanych przez Mastercard sfinansowane będą program akceleracyjny oraz kampania edukacyjna dla przedsiębiorców
Mastercard przekaże grant w wysokości 200 tys. dolarów (ok. 750 tys. zł), aby wspomóc polskie przedsiębiorstwa, które chciałyby zaistnieć w e-commerce wobec istotnego osłabienia tradycyjnego handlu w okresie pandemii (w szczytowym momencie 23 proc. spadku sprzedaży w sklepach stacjonarnych). Projekt będzie prowadzony wspólnie z Fundacją Impact pod nazwą "E-business vs. lockdown". Ma nim zostać objętych 100 tys. małych firm.
Ze środków przekazanych w ramach grantu uruchomiony zostanie program akceleracyjny, dzięki któremu przedsiębiorcy będą mogli skonsultować się z ekspertami w zakresie cyfrowej transformacji. Sfinansowana zostanie również ogólnopolska kampania edukacyjna, obejmująca organizację wydarzeń stacjonarnych i online oraz edukację w mediach. Na specjalnie zaprojektowanej platformie internetowej udostępnione zostaną materiały edukacyjne.
Projekt ma być zrealizowany z funduszy Mastercard Centre for Inclusive Growth i będzie to pierwsza tego typu inicjatywa w Europie Środkowo-Wschodniej. Ma ona pomóc w rozwoju polskiego e-biznesu, którego udział w całości handlu sięga dziś zaledwie 6-7 proc. Jak podkreśla Payal Dalal, wiceprezes Mastercard Center for Inclusive Growth na rynkach zagranicznych, cyfrowa transformacja w warunkach pandemii jest dla wielu małych firm zarówno szansą, którą warto wykorzystać, jak i wyzwaniem. Przedsiębiorcom potrzebne są rozwiązania i wiedza, dzięki którym odnajdą się w nowych warunkach rynkowych.
Mastercard przypomina, że wspiera MSP także poprzez oferowanie użytkownikom kart firmowych Mastercard dodatkowych korzyści ułatwiających działalność w sieci oraz bezpłatnych aplikacji do obsługi procesów biznesowych.