Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Sprzedaż ubezpieczeń w bankach. Popularność tej usługi w Polsce spada

Po II kw. 2020 r. w porównaniu do tego samego okresu sprzed roku składka zebrana przez banki za polisy życiowe była o 32 proc. mniejsza, a za majątkowe – o 17 proc. mniejsza

Polska Izba Ubezpieczeń opublikowała raport o stanie rynku bancassurance po II kwartale 2020 r. W tym okresie banki sprzedały ubezpieczenia za 2,57 mld zł. Jest to spadek o prawie 28 proc. względem analogicznego okresu w 2019 r. Negatywny trend utrzymuje się już od dłuższego czasu. Skalę zmian pokazuje chociażby fakt, że wynik z II kw. 2020 r. stanowił zaledwie połowę tego z II kw. 2017 r., kiedy to banki zebrały dla ubezpieczycieli 5,14 mld zł składki.

Przeczytajcie także: W PKO BP można łatwo kupić obligacje skarbowe

W analizowanym okresie w kanale bancassurance zebrano 1,7 mld zł składki z polis życiowych (spadek 32 proc. rok do roku). Na produkty ochronne (zabezpieczenie życia i zdrowia) Polacy przeznaczyli niemal tyle samo co na produkty inwestycyjne – odpowiednio 854 mln zł i 846 mln zł. Przy czym to inwestycje odnotowały mocniejszy spadek – na produkty ubezpieczeniowe mające na celu pomnażanie oszczędności przeznaczono o 39 proc. mniej niż rok wcześniej, a na ochronę o 24 proc. mniej. Ogółem składka zebrana za pośrednictwem banków stanowiła prawie 17 proc. przypisu ubezpieczycieli życiowych (to o 7 p.p. mniej niż w II kw. 2019 r.).

Przeczytajcie także: Beesafe rozpoczęło sprzedaż ubezpieczeń

Z ubezpieczeń majątkowych i osobowych banki zebrały 0,87 mld zł składki, czyli o 17 proc. mniej niż rok wcześniej. Na koniec czerwca 2020 r. liczba polis sprzedanych w kanale bancassurance wyniosła 18,8 mln sztuk. Udział składki pozyskanej w tym kanale w ogóle składki z ubezpieczeń działu II wyniósł 4,1 proc. (spadek o 0,7 p.p. w porównaniu do II kw. 2020 r.).

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies