Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Rekordowy debiut Allegro. Cena akcji na starcie skoczyła z 43 zł na 65 zł. O godz. 15 obroty przekraczały 3 mld zł

Pod względem wartości obrotów pierwszego dnia notowań debiut Allegro jest najlepszym w historii warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych

Allegro ma za sobą świetny debiut na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Już na starcie notowań cena za akcję wzrosła z 43 zł do 65 zł, czyli o 51 proc. W konsekwencji wycena spółki skoczyła do 66,5 mld zł, przez co gigant e-commerce zdeklasował dotychczasowych liderów warszawskiego parkietu: CD Projekt, PGNiG oraz PKO BP. W chwili pisania tego tekstu, a więc po godz. 15, cena akcji Allegro przekraczała już 70 zł, a obroty wynosiły ponad 3 mld zł, czyli były rekordowe w pierwszym dniu notowań debiutanta.

Przeczytajcie także: Cachet chce zdobyć polski rynek ofertą dla kierowców Ubera

– Zakończyliśmy ofertę publiczną i rozpoczynamy kolejny etap rozwoju Allegro już jako spółka giełdowa. Nasz zespół jest gotowy na to wyzwanie i dalszą realizację ambitnych planów w zakresie udoskonalania naszej platformy, aby uczynić ją jeszcze lepszym miejscem dla konsumentów do robienia zakupów, a dla sprzedawców do prowadzenia działalności – komentował debiut giełdowy François Nuyts, prezes Allegro.

Cena ofertowa akcji Allegro była ustalona na 43 zł za akcję. Oferta obejmowała 23 255 814 nowych papierów, z których Allegro pozyskało ponad 1 mld zł wpływów, oraz sprzedaż 190 293 225 istniejących akcji sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy. Wszyscy pracownicy Allegro otrzymali w formie jednorazowej premii po 233 akcje, o wartości 10 019 zł. Uprawnienia do nich nabędą po 360 dniach od dziś.

Przeczytajcie także: Rozmowa z Michałem Bolesławskim na pięciolecie cashless.pl

O planach giełdowych Allegro mówiło się już od jakiegoś czasu, a oficjalnie potwierdzono je w połowie września, o czym mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl. Z platformy korzysta aktywnie 12,3 mln klientów, a regularnie przedmioty wystawia na niej ok. 117 tys. sprzedawców.

Fot. Materiały prasowe Allegro

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies