W ciągu ostatnich dwóch lata Uniqa wdrożyła ponad 20 różnych automatyzacji. Dwa najnowsze boty wspierają proces sprzedaży polis flotowych oraz likwidacji szkód ubezpieczeniowych
W ostatnim czasie Uniqa wdrożyła produkcyjnie dwa nowe roboty programowe – jeden z nich wspiera sieć sprzedaży przy wystawianiu polis flotowych, a drugi odpowiada za wysyłkę statusów szkody do klientów.
Jak deklaruje Uniqa, dzięki działaniu robota zajmującego się wystawianiem polis, ubezpieczycielowi udało się trzykrotnie skrócić średni czas tego procesu. Agent, który obsługuje klienta posiadającego flotę pojazdów, wysyła na przeznaczoną do tego skrzynkę mailową plik z niezbędnymi danymi, a robot sam przekształca ofertę w polisę dla klienta. Cały proces nie wymaga nawet od agenta zalogowania się do systemu, a średni czas wystawienia polisy wynosi obecnie trzy minuty.
Drugi robot dba o zwiększenie satysfakcji klienta, który zgłosił szkodę, poprzez informowanie go o aktualnym statusie jego sprawy. W zależności od preferencji klienta automat wysyła odpowiednią informację mailem lub SMS-em, kiedy szkoda przejdzie do kolejnego etapu likwidacji. Od początku września Uniqa wysłała już w ten sposób 15 tys. wiadomości. Proces jest wciąż na etapie stabilizowania, a na podstawie sugestii klientów zaplanowano już kilka usprawnień.
Automatyzacja, a w szczególności robotyzacja procesów biznesowych coraz częściej staje się integralną częścią działania przedsiębiorstw na polskim rynku. Uniqa w ciągu ostatnich dwóch lat wdrożyła ponad 20 różnych automatyzacji – zarówno robotów programowych, jak i mniejszych usprawnień, wspierających pracę różnych obszarów organizacji, od sprzedaży, przez obsługę klienta, likwidację szkód, finanse czy bezpieczeństwo. Jak podaje ubezpieczyciel, dzięki tym rozwiązaniom udało się przeprocesować już ponad 675 tys. maili, zadań, zdjęć i wniosków (ze średnim poziomem efektywności 87 proc.).