Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Kolejny rekord w kartach. Już 93 proc. płatności odbywa się zbliżeniowo

Rośnie też wartość transakcji kartowych w internecie, w II kw. 2020 r. przekroczyła 5 mld zł

Narodowy Bank Polski opublikował informację o kartach płatniczych za II kwartał 2020 r. Z wieloma danymi zawartymi w raporcie mogliście się już zapoznać, czytając serwis cashless.pl, ponieważ już na początku października bank centralny zaktualizował swoje tabele ze statystykami z II kw. Na ich podstawie mogliście więc przeczytać o liczbie kart, wartości płatności bezgotówkowych, rozwoju sieci terminali czy problemach bankomatów. W informacji NBP znalazło się jednak jeszcze kilka innych ciekawych danych.

Przeczytajcie także: Aplikacja dla dzieci i karta wirtulana w mBanku

Spośród 43,3 mln kart płatniczych, które Polacy mieli w portfelach na koniec czerwca tego roku, dwie trzecie, czyli 28,5 mln, było aktywnie używanych (przynajmniej jedna transakcja w kwartale). Jeśli spojrzeć na udział kart od poszczególnych organizacji płatniczych, to w tym okresie delikatnie zmalała przewaga Visy nad Mastercardem. Logo tej pierwszej organizacji miało 51,2 proc. kart, a drugiej – 48,1 proc., podczas gdy kwartał wcześniej było to odpowiednio: 51,6 proc. i 47,7 proc.

Udział kart zbliżeniowych w ogóle wydanych plastików wynosił 86,8 proc., co się przekłada na 37,6 mln sztuk. Na przestrzeni kwartału liczba tego typu kart wzrosła o 343 tys. Odsetek dokonanych nimi transakcji w ogólnej liczbie bezgotówkowych płatności kartowych wzrósł do 92,9 proc. (z 91,1 proc. w pierwszych trzech miesiącach roku). Łączna ich wartość skoczyła zaś o 8,4 proc. i wyniosła 72,2 mld zł. Niezmiennie rośnie udział transakcji zbliżeniowych w całości obrotów bezgotówkowych przeprowadzanych kartami – na koniec czerwca wynosił 87,4 proc.

Przeczytajcie także: Zobaczcie, jak rośnie Google Play na przykładzie Santandera

NBP podaje, że wzrosła też liczba i wartość transakcji kartami płatniczymi w internecie, do czego przyczyniło się z pewnością zamknięcie części sklepów w związku z epidemią koronawirusa. W II kwartale 2020 r. zrealizowano 33,6 mln transakcji tego typu, czyli o 2 proc. więcej niż kwartał wcześniej. Dużo bardziej spektakularny okazał się jednak wzrost wartości transakcji, która skoczyła o 23 proc. względem I kw. i przebiła próg 5 mld zł.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies