Idea Bank przygotował dokument stanowiący podsumowanie działań podjętych w ramach autosanacji
Nowa aplikacja mobilna Idea Banku, którą zapowiadaliśmy w serwisie cashless.pl już jakiś czas temu, zostanie udostępniona klientom w I kwartale przyszłego roku. Bank zamieścił tę informację w dokumencie Idea Bank 2.0, który przygotował z okazji swojego 10-lecia. Dokument stanowi przede wszystkim podsumowanie działań podjętych w ciągu ostatnich dwóch lat, które były czasem intensywnej pracy nad autosanacją banku. Znalazło się w nim jednak także kilka zapowiedzi.
Jedną z nich jest właśnie informacja o pracach nad nową wersją aplikacji mobilnej, która – jak deklaruje bank – ma być rewolucyjna. Przypomnijmy, że według zapowiedzi przedstawiciela banku w apce mają się znaleźć nie tylko funkcje typowe dla bankowości. Dzięki wykorzystaniu otwartego API aplikacja ma się stać platformą do realizowania różnych zadań i operacji spoza świata bankowego. Jedną z nich będzie np. możliwość zakładania firmy.
Zmiany zaplanowano również w systemie bankowości internetowej. Kolejnymi etapami rozwoju Idea Cloud mają być: pełna mobilna bankowość dla MSP oraz automatyzacja procesów połączona ze stopniową migracją z oddziałów do świata online. Bank zaznacza, że jest na etapie budowy rozwiązań, które wprowadzą na rynku usług elektronicznych powiew świeżości, a digitalizacja bankowości to jego strategiczny kierunek rozwoju.