Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Blik zdobywa e-commerce. W II kwartale użytkownicy zapłacili nim w internecie za zakupy o łącznej wartości prawie 8,6 mld zł

Od kwietnia do czerwca użytkownicy Blika zrealizowali 73 mln transakcji online

W II kwartale tego roku wartość internetowych zakupów opłaconych Blikiem wyniosła 8,58 mld zł, a kwota ta to wynik 73 mln transakcji. Oznacza to 43 proc. wzrost względem poprzedniego kwartału. W pierwszych trzech miesiącach roku łączna wartość płatności Blikiem w sieci wynosiła bowiem 5,97 mld zł, a skorzystano z niego przy 57,5 mln transakcji. Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, zdradza, że dane za III kwartał, które wkrótce się ukażą, będą również pozytywne dla firmy.

Przeczytajcie także: Karty kredytowe i pożyczki w Revolucie

W płatnościach w internecie Blik istotnie wyprzedza już karty. Jak mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, od kwietnia do czerwca wartość transakcji kartami na rynku e-commerce wyniosła 5 mld zł (w porównaniu do prawie 8,6 mld zł Blikiem), a klienci sięgali po nie w 33,6 mln transakcji, czyli ponad dwukrotnie rzadziej niż po rozwiązanie od PSP.

Przeczytajcie także: Ile kosztuje akceptacja kart i Blika w terminalu płatniczym?

Blik używany jest głównie do płatności w sieci, trzy czwarte wszystkich transakcji dokonywanych tą metodą płatności realizowanych jest właśnie w internecie. Z blika w aplikacjach bankowości mobilnej może korzystać ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies