Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Fenige odzyskuje licencję krajowej instytucji płatniczej. KNF wycofuje się ze swojej wcześniejszej decyzji

W maju 2019 r. Komisja Nadzoru Finansowego odebrała Fenige licencję, ponieważ fintech nie przeprowadził reautoryzacji

Komisja Nadzoru Finansowego przywróciła fintechowi Fenige licencję krajowej instytucji płatniczej. Spółka straciła zezwolenie w maju 2019 r., kiedy to nadzór uznał, że nie udało jej się przejść z sukcesem procesu reautoryzacji.

Fenige to polska firma znana z usługi pozwalającej na przelewy pomiędzy użytkownikami kart płatniczych, czyli transakcje P2P. Firma oferuje także rozwiązania dla handlu internetowego oraz firmom świadczącym usługi płatnicze online. Fenige obsługuje również banki, firmy pożyczkowe i inne instytucje finansowe w zakresie krajowych i międzynarodowych przelewów na karty płatnicze.

Przeczytajcie także: Fenige otwiera się na Visę

Zezwolenie na działanie w charakterze krajowej instytucji płatniczej Fenige uzyskało w sierpniu 2017 r. Do 20 grudnia 2018 r. – jak wszystkie inne KIP-y, które otrzymały licencję przed nowelizacją ustawy o usługach płatniczych z maja 2018 r. – Fenige było zobowiązane dokonać reautoryzacji, czyli dowieść, że dostosowało się do nowego kształtu ustawy implementującej dyrektywę PSD II. – Spółka wykonała ten obowiązek, niemniej jednak przekazane przez nią dokumenty i informacje (uzupełniane kilkakrotnie na wezwanie KNF) nie dały podstaw do uznania, że firma spełnia wymogi wynikające ze znowelizowanej ustawy o usługach płatniczych – informował nadzór w komunikacie, w którym pojawiła się decyzja o odebraniu licencji.

Przeczytajcie także: Nowy regulamin w Revolucie

Wczoraj KNF zrewidował swoje stanowisko, wskazując, że decyzja o cofnięciu zezwolenia nie była ostateczna i nie podlegała natychmiastowemu wykonaniu. Po jej ogłoszeniu Fenige złożyło wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy, dołączając dodatkowe dokumenty. – Ustalenia KNF potwierdziły, że Spółka spełniła wymagania działu IV ustawy o usługach płatniczych, a jej działalność nie narusza innych przepisów ustawy i nie stwarza zagrożenia dla użytkowników usług płatniczych oraz dla stabilności rynku usług płatniczych – czytamy w aktualnym komunikacie nadzoru. Komisja podkreśla również, że na zmianę decyzji wpływ miały nowe ustalenia, a także kierowanie się zasadą przyjaznej interpretacji przepisów.

KATEGORIA
PRAWO
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies