Cyber Reakt zapewnia m.in. pokrycie kosztów odzyskania dostępu do zaszyfrowanych danych i strat finansowych powstałych w wyniku przestoju po cyberataku
Na rynku ubezpieczeniowym pojawił się nowy produkt zapewniający ochronę w razie cyberataków. Jak przekonują jego twórcy, Cyber Reakt łączy klasyczne ubezpieczenie z usługami assistance w razie wystąpienia incydentu. Oznacza to, że jeśli ubezpieczona firma doświadczy ataku hakerskiego lub jeśli dojdzie do innego incydentu z zakresu cyberbezpieczeństwa, to będzie mogła liczyć na odszkodowanie pokrywające straty oraz pomoc ekspertów w uporaniu się ze skutkami zdarzenia. Aby zapoznać się ze szczegółami oferty, należy pobrać wniosek dostępny na stronie internetowej firmy, wypełnić go i przesłać mailem. W ciągu 24 h można się spodziewać propozycji ubezpieczenia.
Ubezpieczenie Cyber Reakt jest sprzedawane przez CEU, które jest coverholderem rynku Lloyd’s. Coverholder to specjalny typ pośrednika ubezpieczeniowego, który może tworzyć własne produkty i przyjmować ryzyko z lokalnego rynku w imieniu ubezpieczycieli (syndykatów) operujących na londyńskim rynku Lloyd’s.
Ubezpieczenie obejmuje m.in. koszty pracy ekspertów z dziedziny informatyki śledczej i odtwarzania danych, wyspecjalizowanych prawników oraz fachowców od zarządzania kryzysowego i kontaktów z mediami; odszkodowania, jakie firma będzie zobowiązana zapłacić osobom trzecim (np. klientom, których dane osobowe zostały skradzione); koszty odzyskania dostępu do zaszyfrowanych danych lub koszty odtworzenie utraconych danych; straty finansowe, jakie firma poniesie wskutek przestoju a także administracyjne kary pieniężne nałożone przez prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
To kolejne rozwiązanie z zakresu cyberbezpieczeństwa, które w ostatnim czasie pojawiło się na rynku ubezpieczeniowym. Niedawno w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o platformie CyberCasco, którą przygotował Mondial Assistance. Oferta ta jest o tyle ciekawa, że oprócz pomocy finansowej i organizacyjnej po szkodzie ma również wymiar prewencyjny – klient dostaje bowiem dostęp do zestawu narzędzi zwiększających jego cyberbezpieczeństwo, opracowanych przez Veronym.
Z kolei PZU zaproponowało przedsiębiorcom darmowe raporty z analizą poziomu bezpieczeństwa cybernetycznego ich stron internetowych. Usługa została wprowadzona we współpracy ze startupem WebTotem. Firmy, które wypełnią formularz na stronie pzu.pl/cyberraport, po kilkunastu minutach od zgłoszenia dostaną e-mail z raportem uwzględniającym wykryte zagrożenia bezpieczeństwa strony internetowej, ocenę ryzyka reputacyjnego oraz atrakcyjność strony dla hakerów, a także zalecenia, dzięki którym będą mogły zwiększyć bezpieczeństwo swojego biznesu. PZU będzie mogło również zaoferować im cyberochronę w ramach sprzedawanych przez siebie ubezpieczeń.