Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Umowę ubezpieczenia na życie do kredytu hipotecznego w PKO można już zawrzeć zdalnie. Podpis składa się przez platformę Autenti

Dotychczas zawarcie polisy życiowej do kredytu w PKO było możliwe tylko w oddziale banku

PKO Ubezpieczenia i PKO BP umożliwiły klientom całkowicie zdalne zawarcie umowy ubezpieczenia na życie do kredytu lub pożyczki hipotecznej. Korzystają w tym celu z rozwiązania opracowanego przez fintech Autenti.

Przeczytajcie także: PKO BP przystąpił do EIP

Banki często zalecają kredytobiorcom zawarcie umowy ubezpieczenia na życie, traktując polisę jako dodatkowe zabezpieczenie spłaty kredytu. Teraz klienci największego banku w Polsce, ubezpieczający się w tym zakresie w ubezpieczeniowej spółce PKO, mogą to zrobić bez wychodzenia z domu. Ofertę poznają podczas rozmowy telefonicznej lub wideorozmowy, w trakcie której konsultant prześle e-mail z niezbędnymi dokumentami oraz link do wniosku o ubezpieczenie na platformie Autenti. Narzędzie fitnechu pozwoli podpisać umowę bez konieczności drukowania czy składania odręcznego podpisu.

PKO Ubezpieczenia to kolejny ubezpieczyciel, który usprawnił w ostatnim czasie zdalne zawieranie umów. Jednym z najbardziej problematycznych aspektów przy sprzedaży polisy życiowej online jest kwestia weryfikacji tożsamości klienta na potrzeby AML (przepisy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy). Akurat – jak sądzę – PKO ma w tej kwestii o tyle łatwiej, że ubezpieczenie sprzedaje przy okazji zawierania umowy kredytowej, do której bank i tak już tożsamość klienta sprawdził. Większym wyzwaniem jest potwierdzenie tożsamości przy polisach sprzedawanych samodzielnie.

Przeczytajcie także: Zdalna sprzedaż ubezpieczeń

Jak mogliście wczoraj przeczytać w serwisie cashless.pl, Nationale-Nederlanden postanowiło wesprzeć się w tym zakresie narzędziem mojeID. To pierwsze użycie produktu KIR-u do weryfikacji klienta przy zawieraniu umowy życiowej, dotychczas bowiem było wykorzystywane przez ubezpieczycieli np. do czynności związanych z wypłatą roszczenia czy udzielaniu klientowi dostępu do serwisu obsługowego. W zastosowaniu zewnętrznego narzędzia do uwierzytelniania Nationale-Nederlanden dało się jednak wyprzedzić Warcie, która już ponad miesiąc temu zaczęła weryfikować tożsamość klientów za pomocą ID UFG, o czym mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl jako pierwsi. Narzędzie do zdalnej weryfikacji na własną rękę wprowadziła również multiagencja OVB, sięgając przy tym po rozwiązanie firmy Identt.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies