Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Klienci Warty mogą się spodziewać maila lub SMS-a z propozycją odnowienia OC zamiast tradycyjnego listu

Odsetek klientów, którzy wyrazili zgodę na elektroniczną korespondencję, wzrósł w ciągu roku z 4 do 70 proc.

Warta zmieni sposób wysyłki propozycji odnowienia ubezpieczenia OC – do tej pory do klientów trafiały tradycyjne listy, a od stycznia większość z nich dostanie ofertę elektronicznie. Wysyłka mailowa nie była dotychczas możliwa, ponieważ odsetek klientów, którzy wyrazili zgodę na ten rodzaj korespondencji, jeszcze na początku roku wynosił zaledwie 4 proc. Pandemia skłoniła jednak do zmiany postaw, skutkiem czego obecnie Warta może się pochwalić posiadaniem "eZgód" od 70 proc. klientów.

Przeczytajcie także: Ponad połowa Polaków chce dostępu ubezpieczycieli do punktów karnych

Warta szacuje, że zmiana sposobu wysyłki, którą wprowadzi od połowy stycznia przyszłego roku, pozwoli jej w 2021 r. zaoszczędzić ponad 1,5 tony papieru. Oczywiście rezygnacja z tradycyjnych listów to również oszczędność na kosztach wysyłki. Do klientów, którzy wyrazili zgodę na korespondencję elektroniczną i podali swój adres mailowy lub numer telefonu, propozycja OC zostanie wysłana pocztą elektroniczną lub SMS-em.

Przeczytajcie także: A gdybyś tak mógł ubezpieczenie włączyć i wyłączyć w dowolnej chwili?

Ubezpieczyciel OC jest ustawowo zobligowany do przedstawienia swojemu klientowi propozycji odnowienia polisy komunikacyjnej na kolejny rok, a praktyką rynkową jest wysyłanie w tym celu tradycyjnych listów. Jeśli klient nie będzie chciał skorzystać z przedstawionej mu oferty i postanowi zmienić ubezpieczyciela, to musi złożyć wypowiedzenie, ponieważ w innym przypadku polisa OC wznowi się automatycznie na warunkach przedstawionych w odnowieniu. To mechanizm, który ma redukować liczbę nieubezpieczonych pojazdów, w celu zapewnienia lepszej ochrony ewentualnym poszkodowanym. Posiadacz pojazdu, który zapomniał złożyć wypowiedzenia, a wykupił ochronę u innego ubezpieczyciela, może taką automatycznie przedłużoną polisę wypowiedzieć już w trakcie jej obowiązywania, płacąc tylko za czas udzielanej ochrony ubezpieczeniowej.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies