Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Kolejna porównywarka z wielkiej czwórki idzie na sprzedaż. Zmiany na rynku pośrednictwa w Wielkiej Brytanii

Confused.com, najstarsza porównywarka ubezpieczeń w Wielkiej Brytanii, zostanie sprzedana wraz z kilkoma innymi platformami za 508 mln funtów

Jedna z czterech głównych porównywarek ubezpieczeń w Wielkiej Brytanii – Confused.com – zostanie sprzedana. Poinformował o tym jej właściciel, czyli grupa Admiral, brytyjski ubezpieczyciel komunikacyjny, który oprócz swojej podstawowej działalności postawił swego czasu również na biznes dystrybucyjny. W 2002 r. utworzył Confused.com jako pierwszą porównywarkę ubezpieczeń na Wyspach i umieścił w niej swoje polisy obok ofert konkurencji. Teraz grupa postanowiła się wycofać z tego obszaru, który przejmie od niej RVU, porównywarkowe ramię grupy Zoopla Property Group.

Przeczytajcie także: Insurtechowe podsumowanie roku

W ramach transakcji Admiral pozbywa się udziałów nie tylko w swoim brytyjskim biznesie porównywarkowym. Na sprzedaż idą również pozostałe platformy z grupy Penguin Portals, czyli hiszpańskie Rastreator.com oraz francuskie LeLynx.fr oraz spółka technologiczna Admiral Technologies. Transakcja obejmuje także nabycie przez RVU spółki Preminen Price Comparison, współposiadanej przez Admirala i hiszpańskiego ubezpieczyciela Mapfre, który także odsprzedaje swoje udziały w platformach. Wartość całej tej transakcji określana jest na 508 mln funtów.

Przeczytajcie także: Cashless Pay: ostatnia szansa na wygranie iPhone'a

Porównywarki odgrywają ważną rolę w dystrybucji ubezpieczeń na Wyspach. Szacuje się, że w ten sposób sprzedawanych jest ok. 40 proc. ubezpieczeń majątkowych dla klientów indywidualnych. Confused.com jest kolejną platformą z tzw. wielkiej czwórki, która doczekała się w ostatnim czasie zmiany właściciela. Niedawno w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o planowanej sprzedaży GoCompare, którą zainteresowane jest brytyjskie przedsiębiorstwo mediowe Future. Nabywca liczy, że zakup porównywarki za 594 mln funtów pozwoli mu czerpać zyski ze sprzedaży ubezpieczeń gronu 282 mln czytelników zaglądających na strony serwisów internetowych należących do Future.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies