W zeszłym roku mojeID zostało wprowadzone w takich firmach ubezpieczeniowych jak PZU, Nationale-Nederlanden, PKO Ubezpieczenia czy Open Life
KIR podsumowuje wdrożenia swojego systemu mojeID w ubezpieczeniach w minionym roku i podkreśla duże zaawansowanie tej branży we wprowadzaniu rozwiązań do potwierdzania tożsamości. Rzeczywiście pandemia istotnie wpłynęła na zainteresowanie zakładów ubezpieczeń tego typu narzędziami, choć warto zauważyć, że jeszcze przed nią ubezpieczyciele zaczęli myśleć o zapewnieniu klientom komfortu zdalnej obsługi.
Pierwsze zeszłoroczne wdrożenie to bowiem styczniowe udostępnienie możliwości weryfikacji tożsamości online klientom Open Life. Następne miesiące przyniosły duże przyspieszenie we wprowadzaniu tej usługi. Zdecydowały się na to takie firmy ubezpieczeniowe jak PZU, PKO Ubezpieczenia czy Nationale-Nederlanden. Firmy te wykorzystują narzędzie do udzielania dostępu ubezpieczonym do portalów klienckich czy do obsługi roszczeń. Pod koniec roku Nationale-Nederlanden zdecydowało się na kolejny krok – wykorzystuje mojeID również do potwierdzania tożsamości klienta przy zakupie ubezpieczenia na życie.
W minionym roku ubezpieczyciele mieli dość liczną reprezentację w gronie firm chwalących się wdrożeniem mojegoID, wśród których znalazły się też podmioty z branży medycznej (jak Enel-med czy Centrum Medyczne Damiana), zarządzania wierzytelnościami (Ultimo), energetycznej (jak PGNiG), telekomunikacyjnej (T-Mobile), Diners Club czy Totalizator Sportowy, który w ten sposób weryfikuje tożsamość amatorów gier hazardowych online. Od października narzędzie KIR-u ułatwia też korzystanie z usług publicznych – za pomocą mojegoID można uzyskać dostęp do apki mObywatel.
Nie ma wątpliwości, że ostatni rok był czasem istotnego rozwoju zdalnej obsługi, o czym mogliście przeczytać w tekście: Ubezpieczenia na selfie? Polisa w telefonie? Jak ubezpieczyciele uzdalniali sprzedaż w 2020 r. W ocenie KIR-u firmy ubezpieczeniowe znalazły się wręcz w awangardzie cyfrowej obsługi klientów. Po części zmiany te wychodziły od ubezpieczycieli, ale częściowo to po prostu odpowiedź na nowe oczekiwania klientów, którzy bardzo otworzyli się na zdalne usługi. Świadczy o tym chociażby fakt, że w minionym roku ponad 4 mln Polaków założyły Profil Zaufany (usługa umożliwiająca korzystanie z portali administraji publicznej) – to niemal połowa (47 proc.) wszystkich aktywnych obecnie profili (których jest 8,8 mln). Rok wcześniej na ten krok zdecydowało się ok. 2 mln Polaków, a w 2018 r. zaledwie trochę ponad 1 mln osób.