Rozwiązanie opracowano na smartfony i tablety z systemem operacyjnym Android
Mastercard poinformował o rozpoczęciu pilotażu soft POS-a, wykorzystującego technologię chmurową. Na razie testuje go jedna z amerykańskich firm IT. Organizacja już wcześniej angażowała się w prace nad rozwojem soft POS-ów, czyli rozwiązań umożliwiających przyjmowanie płatności bezgotówkowych na urządzeniach takich jak smartfon czy tablet, bez konieczności posiadania tradycyjnego terminala. Tym, co wyróżnia najnowszy projekt od dotychczasowej technologii Mastercarda Tap on Phone, jest wykorzystanie chmury.
Jak zapewnia organizacja, przeniesienie kluczowych części oprogramowania do akceptacji płatności z jednostkowego smartfona do chmury zapewnia dużo większe bezpieczeństwo transakcji, a także zmniejsza koszty rozwoju i utrzymywania projektu oraz dystrybucji rozwiązania.
Cloud POS powstał we współpracy z Global Payment oraz NMI. Oprogramowanie działa w chmurze Microsoft Azure, Mastercard zapewnia jednak, że partnerzy firmy, np. fintechy, będą mogli korzystać z niego do rozwijania własnych narzędzi także w innych chmurach.
Jeszcze w tym roku należy się spodziewać kolejnych wdrożeń zarówno pilotażowych, jak i komercyjnych chmurowego POS-a. Zapewne pierwszeństwo będą miały te rynki, na których organizacja pracuje nad swoją technologią Tap on Phone – to 16 krajów, wśród których znajduje się Polska.
Warto przypomnieć, że w rozwój terminali aplikacyjnych inwestuje także konkurencyjna organizacja płatnicza, czyli Visa, o czym mogliście przeczytać w tekście Visa w kilka minut zamienia telefony w terminale płatnicze. Poznajcie Tap To Phone. Na polskim rynku trwają testy co najmniej kilku różnych soft POS-ów. Pracują nad nimi takie firmy jak m.in. First Data Polcard, eService czy SIX Payment Services.