Alior, który przejął mały bank z Trójmiasta, prawdopodobnie pozostawi na rynku część jego produktów, w tym aplikację mobilną
Kilka dni temu Alior zamknął transakcję zakupu akcji Meritum Banku. Fuzja prawna spodziewana jest w II kwartale 2015 r. Natomiast przed końcem tego roku ma zostać przeprowadzona pełna fuzja operacyjna. Wtedy też wszystkie oddziały przejętego banku zyskają logo Aliora, a Meritum zniknie z rynku. – Nasza marka ma o wiele większą rozpoznawalność. Nie ma więc sensu utrzymywanie jednocześnie dwóch brandów – powiedział na zakończonej przed chwilą konferencji prasowej Witold Skrok, wiceprezes Aliora.
Z płatności mobilnych w chmurze, oferowanych przez Pekao, korzysta już prawie 10 tys. klientów
Jednak nie wszystko, co wypracował Meritum Bank, zniknie z rynku. Przedstawiciele Aliora zadeklarowali, że część dzisiejszej oferty przejmowanej instytucji zostanie zaimplementowana do oferty połączonego banku. Mowa np. o aplikacji mobilnej Meritum. – Bankowość mobilna, którą dziś oferujemy, ma już kilka lat. Nawet gdybyśmy nie kupili Meritum, musielibyśmy ją zmienić. Aplikacja, jaką dysponuje Meritum, jest bardzo nowoczesna. Prawdopodobnie więc wykorzystamy ją przy wdrażaniu naszego rozwiązania w tym zakresie, co planujemy zrobić w drugiej połowie roku – zadeklarował Michał Hucał, wiceprezes Aliora.
Raiffeisen Polbank jeszcze w tym roku wdroży nowy serwis transakcyjny
W tym samym czasie klienci banku mogą liczyć na dostęp do nowego serwisu transakcyjnego, który podobnie jak u kilku konkurentów, zostanie przygotowany w technologii RWD. Pozwala ona na dostosowywanie się strony internetowej do wielkości urządzenia, na którym jest wyświetlana. Natomiast za kilka tygodni nową aplikację na smartfony dostaną klienci T-Mobile Usługi Bankowe, czyli wspólnego przedsięwzięcia Aliora i niemieckiego telekomu.