BNP Paribas przy współpracy z fintechami chce znaleźć nową formę komunikacji z najzamożniejszymi klientami
BNP Paribas szuka pomysłu na nowy sposób komunikacji z zamożnymi klientami. Rozwiązanie ma być "nieszablonowe" i ma stanowić "elitarną, wirtualną sferę komunikacyjną", która będzie "na tyle interesująca i atrakcyjna", by klienci odbierali ją jako "element innowacji i związania z bankiem". Tak właśnie instytucja opisuje zarys swojego konceptu. Do pomocy w przekuciu go na realne rozwiązania zaprasza zaś startupy i firmy technologiczne.
Współpracujące w przyszłości z bankiem startupy mają przedstawić pomysły na nowe sposoby komunikacji z klientami BNP Paribas Wealth Management (usługi z zakresu zarządzania majątkiem). Chodzi m.in. o bezpieczne uwierzytelnienie klienta i zaprezentowanie mu spersonalizowanej treści czy oferty, pochodzącej także z innych systemów banku bądź od partnerów.
BNP Paribas chciałby też móc zaprosić klienta na dowolne wydarzenie, które ten bezproblemowo zapisze w swoim własnym kalendarzu. Także umawianie na spotkanie z doradcą ma być dla użytkowników łatwe, a bank w tym celu zapewni dostęp do API z informacją o dostępności i możliwości zapisania wydarzenia. Jeśli nie spotkanie osobiste, to czat, połączenie głosowe lub wideo.
Do współpracy przy tym pomyśle BNP Paribas zaprasza głównie młode firmy technologiczne w ramach swojego programu Office Hours. Na zgłoszenia czeka do 19 lutego. Dotychczas odbyło się 18 edycji Office Hours, w ramach których eksperci z banku przyjrzeli się ponad 800 projektom. W efekcie wdrożono 17 rozwiązań, takich jak np. czatbot Eva we współpracy z SentiOne czy Migam dla klientów głuchych.