Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Lemonade próbuje swoich sił w ubezpieczeniach na życie. Na razie z oferty mogą skorzystać tylko amerykańscy klienci insurtechu

Umowę zawiera się podczas rozmowy z botem, za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub strony internetowej Lemonade

Amerykański insurtech Lemonade rozpoczął sprzedaż ubezpieczeń na życie. Dotychczas firma specjalizowała się w polisach mieszkaniowych, które oferuje przez aplikację mobilną i serwis internetowy. Ochoczo korzysta przy tym z nowoczesnych technologii, obsługując klienta za pomocą botów i wykorzystując mechanizmy sztucznej inteligencji do likwidacji szkód. Niedawno insurtech poszerzył ofertę o ubezpieczenia zwierząt domowych. A teraz jego amerykańscy klienci mogą kupić za jego pośrednictwem polisę życiową.

Przeczytajcie także: Lemonade wystartowało we Francji

Podobnie jak w przypadku ubezpieczeń mieszkaniowych, tak i w życiówce wyróżnikiem Lemonade ma być wygoda zakupu. Polisę da się nabyć całkowicie zdalnie. Insurtech nie wymaga od klienta wykonania badań medycznych, a jedynie odpowiedzi na kilka pytań na temat zdrowia, które bot zadaje w procesie zawierania umowy. Ochronę oferuje osobom między 21 a 55 rokiem życia, które powinny być "generalnie zdrowe", czyli nie mieć problemów kardiologicznych, nowotworu lub innych poważnych chorób. Lemonade deklaruje, że koszt terminowego ubezpieczenia na życie zaczyna się od 9 dolarów miesięcznie.

Przeczytajcie także: Ubezpieczyciele nie lubią sprzedawać przez własne aplikacje

O ile w przypadku ubezpieczeń mieszkań Lemonade sprzedaje swoje własne polisy, o tyle w ubezpieczeniach życiowych jest jedynie pośrednikiem. Ochronę klientom zapewnia North American Company for Life and Health, a przy zawieraniu umów insurtech korzysta z platformy Bestow. To właśnie sięgnięcie po rozwiązanie dostarczane przez Bestow umożliwia automatyczny underwriting, czyli wycenę ryzyka charakterystycznego dla danego klienta i zaproponowanie adekwatnej stawki bez konieczności ingerencji ludzkiej.

Obecnie Lemonade działa w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Holandii i Francji. A w planach ma dalszy rozwój na rynkach europejskich, w tym w Polsce. Na początku tego roku firma pochwaliła się, że z jej usług skorzystało ponad milion klientów. W ubiegłym roku insurtech zadebiutował na nowojorskiej giełdzie, a jego wycena rynkowa sięga 9 mld dolarów.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies