W weekend 6-7 marca klienci Nest Banku nie będą mogli m.in. korzystać z Blika
Nest Bank uprzedza klientów, że w dniach od 4 do 8 marca będzie prowadzić prace techniczne w swoich systemach. Przez cały ten okres w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej nie będzie można zmienić kodu PIN, limitu na karcie ani aktywować nowej. Co ważne, przez internet nie będzie można również zastrzec karty – klienci, którzy będą musieli złożyć taką dyspozycję, mogą to zrobić za pośrednictwem infolinii.
Dodatkowo, przez te pięć dni nie będzie można również złożyć wniosków o otwarcie Nest Konta Samodzielnego dla swojego dziecka, o pełnomocnictwo do rachunku oraz o wydanie nowej karty.
Z jeszcze większymi ograniczeniami klienci muszą się liczyć w weekend. W sobotę 6 marca od 00:30 do 2:00 nie będzie można zalogować się ani do aplikacji mobilnej, ani do serwisu transakcyjnego Nest Banku. Po tym czasie ich działanie zostanie przywrócone, jednak w ograniczonym zakresie.
Przez całą sobotę i w niedzielę do godziny 18:00 całkowicie niedostępny będzie Blik – klienci nie zapłacą tą metodą za zakupy internetowe, stacjonarne, nie będą mogli dokonywać za jego pomocą wpłat i wypłat gotówki z bankomatów. Osoby, które chciałyby wykonać tego typu operacje, będą musiały skorzystać ze swoich kart.
W tym samym okresie (od 2:00 w sobotę do 18:00 w niedzielę) nie będzie można złożyć żadnego wniosku (np. o otwarcie konta). To samo dotyczy wykonywania i otrzymania przelewu natychmiastowego. Zwykle przelewy, zlecone w tym czasie, zostaną zapisane i zrealizowane po zakończeniu prac. Również dopiero po zakończeniu prac pojawią się środki, które klient wpłaciłby w weekend we wpłatomacie (przy użyciu karty). Niedostępne będą także operacje na saszetkach oraz zarządzanie celami oszczędnościowymi. Klient nie doładuje również telefonu ze swojej bankowości internetowej.
Ostatniego dnia prac – w poniedziałek, 8 marca – mogą występować chwilowe problemy w trakcie płatności kartami, jednak bank zastrzega, że należy się ich spodziewać tylko w godzinach 11:00-12:00. Instytucja przeprasza klientów za niedogodności.