Nowa funkcja wykorzystuje otwartą bankowość. Jest dostępna dla klientów Aliora, BNP Paribas, ING i Pekao
Od dziś klienci PKO BP mogą przesyłać walutę wymienioną w kantorze banku bezpośrednio na swoje konto w innej instytucji. Nie będzie się to wiązało dla nich z dodatkowymi opłatami. Wystarczy w tym celu podpiąć w aplikacji IKO konto prowadzone w innym banku i wskazać je w kantorze jako rachunek, na który pieniądze mają być wysyłane. O tym, że PKO planuje wprowadzić taką usługę, mogliście już wcześniej przeczytać w serwisie cashless.pl.
W ten sposób przekazywać można złote, euro, dolary amerykańskie, funty brytyjskie oraz franki szwajcarskie. Bank zapewnia, że wysłanie pieniędzy zajmie kilka minut. Natomiast czas zaksięgowania środków zależy od banku, który je odbierze.
Obecnie w ramach usługi pieniądze można przekazywać na podpięte w IKO konta w Alior Banku (w tym Alior Bank – Kantor Walutowy), BNP Paribas, ING i Pekao. Z czasem lista banków ma zostać rozszerzona. Zaproponowanie klientom takiego udogodnienia jest możliwe dzięki rozwojowi otwartej bankowości – idei wprowadzonej unijną dyrektywą PSD II.
Kantor PKO jest dostępny w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO przez całą dobę siedem dni w tygodniu. Można w nim m.in. śledzić wykresy walutowe online oraz korzystać z powiadomień SMS i push w momencie, gdy kurs waluty osiągnie wyznaczony poziom. Można też zlecić automatyczną wymianę waluty, gdy jej kurs osiągnie wymaganą wartość, oraz ustawić stałe zlecenie, dzięki czemu bank dokona wymiany waluty we wskazany dzień. Za realizację transakcji w kantorze nie ma dodatkowych opłat.