Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Kolejny ubezpieczyciel wycofuje się z polskiego rynku. Grupa Ergo podjęła decyzję o likwidacji DAS-a

DAS, towarzystwo oferujące ubezpieczenia ochrony prawnej, zakończy swoją działalność w Polsce do 2023 r.

Z polskiego rynku zniknie kolejny ubezpieczyciel. Mowa o DAS, towarzystwie oferującym ubezpieczenia ochrony prawnej. Taką decyzję podjął właściciel spółki, czyli grupa Ergo, która polskim klientom znana jest głównie dzięki działalności Ergo Hestii.

Jak podano w komunikacie, decyzję podjęto w ramach optymalizacji międzynarodowego portfolio grupy Ergo, a wygaszanie działalności potrwa do końca 2023 r. Pozostały portfel klientów zostanie przejęty przez Ergo Hestię. Formalnie rozpoczęcie procesu likwidacji jest uzależnione od braku sprzeciwu ze strony Komisji Nadzoru Finansowego i planowane jest na 1 lipca tego roku. Od tego czasu DAS przestanie sprzedawać nowe ubezpieczenia oraz nie będzie wznawiał już zawartych polis. Firma zapewnia, że jej wycofanie się z rynku nie będzie miało wpływu na obsługę aktywnych umów i wynikających z nich szkód.

Przeczytajcie także: Układ sił na rynku po przejęciu Axy przez Uniqę

DAS sprzedaje tylko jeden typ ubezpieczeń – ochronę prawną. W zakresie tego typu polis ma ok. 20 proc. udziału w rynku, a konkuruje m.in. z Europą, Allianzem czy PZU. Ubezpieczenia ochrony prawnej to usługa mało znana nad Wisłą. W ramach takiej polisy klient może liczyć na pomoc ubezpieczyciela, jeśli popadnie w problemy natury prawnej. Firma pokryje koszty adwokata czy rozprawy sądowej.

W ostatnich latach DAS rozwijał również usługę tzw. doradztwa prawnego, w ramach którego wspierał swoich klientów w sprawach znacznie bardziej codziennych, np. w razie kłopotów z reklamacją butów, przy ubieganiu się o odszkodowanie za spóźniony lot czy przy staraniach o rekompensatę za warunki w hotelu odbiegające od przedstawionych w ofercie. Tego typu działania miały pomóc ubezpieczycielowi przebić się do świadomości klientów z przekazem, że ochrona prawna naprawdę może się przydać.

Przeczytajcie także: Losy polskiej Avivy nadal niepewne

Wygląda na to, że tego celu nie udało się w sposób satysfakcjonujący zrealizować i przekonać do siebie szerszej rzeszy klientów, a DAS pozostaje najbardziej znany z okrągłych, granatowych naklejek na TIR-ach. Firmy transportowe to bowiem jeden z ważniejszych klientów DAS-a, a wielu kierowców chętnie umieszcza logo firmy na swoich pojazdach, wiedząc, że znana za granicą marka może pomóc rozwiązać niejeden problem. Ubezpieczyciel, współpracujący z siecią kancelarii z polskojęzycznymi prawnikami, zapewni wsparcie np. w razie kolizji – pomoże w dopełnieniu formalności, skontaktuje z adwokatem i opłaci jego usługi, a w razie potrzeby pokryje również koszty postępowania czy chociażby tłumaczeń sądowych.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies