Weryfikacja tożsamości odbywa się na podstawie skanu dokumentów i przelewu
Signal Iduna dołączyła do grona ubezpieczycieli umożliwiających zdalne zawieranie umowy ubezpieczenia na życie. Jak zapewnia, obecnie pośrednicy mogą złożyć wniosek o ubezpieczenie klienta, z którym nie mają bezpośredniego kontaktu, w zgodzie ze wszystkimi wymogami wynikającymi z AML (ustawa o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy), RODO i IDD (regulacja dotycząca dystrybucji ubezpieczeń).
Agent może przekazać klientowi link do samodzielnego wypełnienia wniosku o ubezpieczenie lub uzupełnić go za klienta i przekazać mu do weryfikacji. – Proces jest zaprojektowany na tyle prosto, aby zarówno wyspecjalizowany agent życiowy, jak i przyzwyczajony do braku papierowych dokumentów agent majątkowy mógł sobie poradzić – wyjaśnia w rozmowie z serwisem cashless.pl Adam Malinowski, wiceprezes zarządu Signal Iduny.
Zdalnie umowę zawrzeć mogą ci klienci, którzy są obywatelami polskimi, mają numer telefonu i e-mail, posiadają rachunek bankowy zarejestrowany na swoje nazwisko, a na polisie są jednocześnie ubezpieczonym i ubezpieczającym (zawierają umowę dla samych siebie). – Według naszych estymacji 90 proc. klientów spełni takie warunki – szacuje Adam Malinowski.
Tożsamość klienta weryfikowana jest na podstawie analizy dokumentów wczytanych do systemu i przelewu z konta.
Co ciekawe, ubezpieczyciel postanowił ograniczyć ilość wykorzystywanego papieru nawet w tych sytuacjach, gdy umowa zawierana jest podczas osobistego spotkania. Przy wprowadzaniu wniosku klient nie składa już podpisu na kartce, tylko potwierdza swoją zgodę na przetwarzanie danych za pomocą SMS-a. A wszystkie dokumenty, takie jak wniosek, ogólne warunki ubezpieczenia, karta produktu oraz polisa, są przekazywane klientowi e-mailem.
Signal Iduna to ubezpieczyciel specjalizujący się w ubezpieczeniach życiowych i zdrowotnych, zawieranych zarówno w formule grupowej, jak i indywidualnej. Działa również aktywnie w obszarze ubezpieczeń NNW i turystycznych.