Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Ubezpieczenie roweru? Koniecznie z lokalizatorem GPS lub inteligentną kłódką. Startuje nowa platforma ubezpieczeniowa Ergo

Na platformie nexsurance.de sprzedawane będą ubezpieczenia w pakiecie np. z czujnikami IoT

Ergo uruchomiło platformę ubezpieczeniową, za pośrednictwem której zamierza sprzedawać ubezpieczenia powiązane z technologiami minimalizującymi ryzyko wystąpienia szkody. Na platformie nexsurance.de klient znajdzie zarówno polisy, jak i np. rozwiązania bazujące na internecie rzeczy, które mają pomóc zapobiegać nieprzyjemnym zdarzeniom.

Przeczytajcie także: Co powinno zawierać ubezpieczenie na hulajnogę?

Pierwszym produktem dostępnym na platformie Nexsurance jest ubezpieczenie roweru (zwykłego lub elektrycznego) na wypadek kradzieży. Sprzedawane jest w pakiecie z lokalizatorem GPS lub inteligentnym zapięciem rowerowym (komunikującym się z aplikacją). Klient może kupić polisę i sprzęt bezpośrednio na przygotowanej przez Ergo stronie. A decydując się na taki zestaw, dostaje 40 proc. zniżki na ubezpieczenie.

Ergo to grupa ubezpieczeniowa, działająca na wielu rynkach, w tym polskim – należy do niej sopocka Ergo Hestia. Nexsurance to nowa inicjatywa Ergo, skierowana do klientów z rynku niemieckiego. Serwis ten zastąpił funkcjonującą od 2018 r. platformę innosure.me, która również była dla firmy narzędziem do testowania nowych typów ubezpieczeń. Tyle że w ramach innosure.me bardziej eksperymentowano z zakresami ubezpieczeń – można tam było znaleźć np. ubezpieczenia weselne czy dla fanów gier komputerowych. A z kolei powiew świeżości na Nexsurance zapewnić ma postawienie na prewencyjny wymiar ubezpieczeń i zabezpieczeń, głównie w oparciu o IoT. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, takie działanie wpisuje się w ambicję Ergo, by przede wszystkim zarządzać ryzykiem, a nie tylko je ubezpieczać.

Przeczytajcie także: Posłuchajcie Bezgotówkowego podcastu

Niedawno w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o podobnym pomyśle na styku ubezpieczeń i prewencji. Mowa o brytyjsko-polskim startupie Hiro. Oferuje on ubezpieczenia mieszkaniowe, których cena zależy m.in. od tego, czy w domu znajdują się urządzenia typu smart home. Przy zawieraniu umowy aplikacja sprawdza, czy do sieci wi-fi podłączone są sprzęty, za które może naliczyć zniżkę, np. wideodomofon czy termostat Google Nest. Klienci Hiro zyskują również dostęp do sklepu z rozwiązaniami technologicznymi pomagającymi zwiększyć poziom bezpieczeństwa w domu, które mogą kupować w promocyjnych cenach.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies