PayNow to bramka płatnicza mBanku, a Samito to dostawca rozwiązań technologicznych dla e-commerce
PayNow, integrator płatności z grupy mBanku, oraz Samito, dostawca rozwiązań technologicznych dla e-commerce, informują o nawiązaniu współpracy. Spółki wspólnie przygotowują kierowaną do e-sklepów usługę "efektywnego ratowania porzuconych koszyków".
Jak wynika z danych przytoczonych przez Samito, w blisko 70 proc. przypadków klient rezygnuje z zakupów w sklepie internetowym już po dodaniu produktów do koszyka. Opracowywane właśnie narzędzie ma pozwolić odzyskiwać nawet 1/3 takich porzuconych transakcji. Kluczowym elementem ma tu być skrócenie ścieżki zakupowej. W standardowych rozwiązaniach użytkownik musi od nowa przejść poszczególne kroki do zamknięcia transakcji – m.in. wpisać dane dostawy, wybrać formę płatności itd. A za pomocą usługi dostarczanej przez Samito i PayNow, płatność pojawi się znacznie wcześniej.
Narzędzie już za kilka tygodni ma trafić do dotychczasowych klientów Samito, a w ciągu kolejnych miesięcy ma być dostępne także na innych popularnych platformach e-commerce w formie wtyczki. Usługa nie będzie dodatkowo płatna. Sklep tak jak dotychczas zapłaci standardową prowizję od transakcji.
W dalszej perspektywie pakiet wspólnych usług Samito i PayNow ma się poszerzyć się o kolejne rozwiązania zwiększające wartość koszyka, narzędzie rekomendujące dodatkowe produkty dopasowane do gustu użytkownika oraz zachęcające go do powrotu do sklepu.