Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
AKTUALIZACJA (OST. AKAPIT)
KNF zastrzegł logotypy swoich projektów fintechowych. Zobaczcie, jak wyglądają

W Biuletynie Urzędu Patentowego ukazała się informacja o zastrzeżeniu przez nadzór znaków FINTECH KNF i FINTECH HUB KNF

W Biuletynie Urzędu Patentowego ukazały się informacje o zastrzeżeniu znaków graficznych oraz słowno-graficznych FINTECH KNF i FINTECH HUB KNF. Zgłoszeń dokonał Urząd Komisji Nadzoru Finansowego.

Przeczytajcie także: Wkrótce startuje serwis z namiarami i opiniami o agentach

Wygląda więc na to, że KNF przygotował identyfikację wizualną swoich inicjatyw wspierających fintech. Czy w ślad za nowymi znakami pojawią się również jakieś nowe działania KNF-u wspierające fintechy? Zapytałam o to rzecznika prasowego tej instytucji i kiedy tylko dostanę odpowiedź, zaktualizuję ten artykuł lub opublikuję kolejny.

A zastrzeżone znaki wyglądają tak:

KNF już od dłuższego czasu ma na agendzie działania na rzecz fintechów (przy czym w ocenie środowiska nie zawsze deklaracjom dotyczącym otwartości towarzyszyły kroki rzeczywiście wspierające innowacyjne podmioty). Wśród nich wskazać można prowadzony przez KNF Innovation Hub. To program, w ramach którego mogą one uzyskać wsparcie ze strony organu nadzoru w identyfikacji właściwych przepisów prawa, regulacji i stanowisk nadzorczych mających zastosowanie do danego podmiotu, modelu biznesowego, oferowanego produktu lub usługi finansowej, a także uzyskać informacje o zasadach działania nadzoru czy trybie uzyskania zezwolenia na prowadzenie określonego rodzaju działalności.

Przeczytajcie także: Authologic umożliwia potwierdzanie tożsamości za pomocą eDO App

Rozszerzeniem programu Innovation Hub jest wirtualna piaskownica, uruchomiona przez KNF pod koniec zeszłego roku. To środowisko testowe, w którym zarówno fintechy, jak i dojrzałe organizacje mogą sprawdzić swoje pomysły na innowacyjne rozwiązania, zanim skierują je do klientów. Informując o uruchomieniu piaskownicy, KNF zaznaczał, że jest to pierwszy etap rozwoju oferty technologicznego wsparcia podmiotów z branży fintechowej.

AKTUALIZACJA

Na moje pytanie odpowiedział Jacek Barszczewski, dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej w UKNF:

"Nowa identyfikacja wizualna wspomaga realizację ustawowych zadań Komisji Nadzoru Finansowego w zakresie wspierania rozwoju innowacji na rynku finansowym. Urząd KNF angażuje się w liczne inicjatywy związane z rozwojem rynku finansowego w Polsce. Zastrzeżenie znaków graficznych adresuje potrzeby Urzędu w zakresie posługiwania się zestawem spójnych graficzne logotypów dla celów związanych z komunikacją i promocją działań Urzędu w zakresie wspierania sektora fintech. To również konsekwencja realizacji postanowień Cyfrowej Agendy Nadzoru. Zaangażowanie UKNF w rozwój fintech w Polsce ma swoje odzwierciedlenie w konkretnych działaniach, takich jak m.in. program Innovation Hub, utworzenie Piaskownicy Wirtualnej PSD2, prac Zespołu roboczego ds. rozwoju innowacji finansowych (FinTech), SuperVision Talks czy aktywnym dialogu z rynkiem. Portfolio logotypów obejmuje również część działań UKNF będących w toku, jeśli chodzi o ich realizację, co pozwoli na spójną komunikację po ich zakończeniu."

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies