Technologię rozpoznawania obrazu dostarczyła Warcie firma Tractable
Warta poinformowała, że już wszystkie roszczenia z ubezpieczeń komunikacyjnych, które trafiają do jej sieci warsztatów samochodowych, rozpatrywane są z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Odpowiednie oprogramowanie dostarczyła ubezpieczycielowi firma Tractable.
Przed wdrożeniem narzędzia zaprojektowanego przez Tractable jedynie część zgłaszanych szkód mogła być sprawdzona wizualnie – przeglądu musiał dokonać pracownik, co pochłaniało dużo czasu i znaczne zasoby, a do tego opóźniało rozpoczęcie naprawy. Teraz wszystkie sprawy są oceniane w ten sposób przez sztuczną inteligencję, co pozwala natychmiast zatwierdzić kosztorys. Jeśli w jakimś przypadku wykryte zostaną nieprawidłowości, roszczenia przekazywane są do weryfikacji pracownikom Warty, wraz z niezbędnymi zdjęciami i informacjami.
Sztuczna inteligencja pozwala ubezpieczycielom oszacować uszkodzenia pojazdu, podpowiada zalecane metody naprawy oraz kieruje procesem zarządzania roszczeniami. Uczy się na milionach zdjęć i ludzkich decyzjach obejmujących miliony historycznych napraw. A ponieważ z rozwiązania korzysta coraz więcej ubezpieczycieli z różnych stron świata, w tym polskie PZU, system może być coraz lepszy. Do tej pory z wykorzystaniem Tractable przetworzono roszczenia samochodowe o wartości ponad 1 mld dolarów.
Warto wspomnieć, że Warta zamierza rozszerzyć zakres wykorzystywania technologii rozpoznawania obrazu. Chce wykorzystać AI również do przygotowania automatycznej wyceny szkody na podstawie zdjęć przesłanych przez klienta przy zgłaszaniu roszczenia, o czym mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl.