Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Kolejny bank udostępnił mPOS-a

W ciągu ostatnich tygodni już trzy instytucje wprowadziły do oferty mobilne terminale. Na razie nie oznacza to jednak, że popularność tych urządzeń rośnie

Bank BPH został partnerem spółki Polskie ePłatności w promocji „Warto kartą”. W ramach tego projektu przedsiębiorcy mogą zupełnie za darmo testować przez trzy miesiące przenośne terminale płatnicze firmy Ingenico. Urządzenia te jako jedyne w ofercie polskich operatorów mają możliwość akceptacji płatności bezstykowych.

Przeczytaj także: Prawie połowa polskich przedsiębiorców jest otwarta na płatności mobilne

mPOS to niewielka maszynka, która w połączeniu ze smartfonem umożliwia przyjmowanie płatności kartami bankowymi. Cechą charakterystyczną tego urządzenia jest brak stałej opłaty za dzierżawę. Firma po prostu kupuje mPOS-a, a jedynym kosztem związanym z obsługą kart przy jego pomocy jest prowizja liczona od wartości transakcji rozliczonych za jego pomocą.

Udział BPH w promocji PeP umożliwia uczestnikom testów zakup mPOS-a za symbolicznego złotego. W zamian firma musi jednak założyć w banku rachunek firmowy. Najprostszy z nich wiąże się z opłatą 10 zł miesięcznie. Chyba że firma będzie utrzymywać na koncie saldo w wysokości 5 tys. zł. Wówczas bank rezygnuje z jej pobierania.

Przeczytaj także: Już za pół roku użytkownicy IKO będą mogli zaciągać za pomocą tej aplikacji kredyty

Jeżeli przedsiębiorca biorący udział w testach nie zdecyduje się na założenie rachunku w BPH, może wykupić mPOS-a za 149 zł netto lub zwrócić urządzenie do Polskich ePłatności. Rynkowa wartość mPOS-a Ingenico to ok. 400 zł netto.

BPH to trzeci w ostatnim czasie bank, który zdecydował się na wprowadzenie do oferty przenośnego terminala płatniczego. Wcześniej takie urządzenie zaproponowały m.in. Alior, BZ WBK a w ubiegłym roku Idea Bank.

mPOS-y dostępne są na naszym rynku od kilku lat. Jak dotąd nie zdobyły jednak dużej popularności. Tymczasem z sondażu przeprowadzonego przez Instytut Badawczy Ipsos wynika, że około 30 proc. akceptantów byłoby zainteresowanych przyjmowaniem płatności kartowych przy użyciu mobilnego czytnika kart. Udział ten sięga 40 proc. w średnich i dużych firmach. Pod względem branży, najbardziej skłonne do adaptacji mobilnych czytników byłyby firmy zajmujące się transportem oraz działalnością profesjonalną, naukową i techniczną.

Ipsos przeprowadził sondaż na zlecenie Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego. Jego wyniki zostały zaprezentowane podczas pierwszego dnia III Międzynarodowego Kongresu Płatności Bezgotówkowych, który rozpoczął się w środę w Warszawie. Serwis Cashless.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies