Po wejściu na rynek przewozów osób i jedzenia Uber planuje zagościć także na polskim rynku usług kurierskich
Takiego zamieszania na rynku usług transportowych, jakiego narobił ostatnio Uber, nie było chyba nigdy dotąd. A wiele wskazuje na to, że wkrótce będzie jeszcze ciekawiej. Puls Biznesu pisze dzisiaj, że Amerykanie jeszcze w tym roku wprowadzą w Polsce swój nowy produkt – UberRUSH, czyli przewozy drobnych przesyłek, czym konkurować będą z firmami kurierskimi.
Przeczytajcie także: Pierwsza apka banku, w której zarejestrujesz SIM
O ile jednak, jak pisze gazeta, wejście na rynek przewozu osób spotkało się z ogromnym wzburzeniem konkurencji, czyli branży taksówkarskiej, o tyle UberRUSH może być produktem komplementarnym do usług firm kurierskich. Będzie bowiem kierowany głównie do klientów indywidualnych, podczas gdy kurierzy obsługują przede wszystkim firmy. Poza tym w okresach szczytów paczkowych, gdy kurierzy nie nadążają z obsługą przesyłek na czas, UberRUSH może pomóc, przejmując część zamówień na zlecenie firm kurierskich.
Przeczytajcie także: Uber za połowę ceny dla korzystających z Android Pay
Tymczasem już w lutym mieszkańcy centrum Warszawy będą mogli skorzystać z innej usługi amerykańskiej firmy, czyli UberEats. Pozwala ona na zamawianie dowozu do domu lub biura posiłku z jednej z kilkuset restauracji współpracujących z operatorem aplikacji. O szczegółach tego rozwiązania serwis Cashless pisał kilka dni temu. Więcej na te temat przeczytacie tutaj.
Aktualizacja
Czytajcie w tym tekście: Amerykanie dementują informacje mediów
Źródło: Puls Biznesu, str. 14