Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Już wszyscy kurierzy DPD mają terminale płatnicze. Wdrożenie zakończone

DPD jest pierwszą w Polsce firmą kurierską, która zdecydowała się ułatwić życie użytkownikom kart. W jej ślady wkrótce pójdą kolejne

Przed chwilą otrzymałem informację prasową firmy DPD, w której chwali się, że już wszyscy jej kurierzy są wyposażeni w terminale płatnicze. Dzięki temu zamawiając produkt w sklepie internetowym i wybierając opcję płatności przy odbiorze klienci nie muszą posiadać przy sobie gotówki – rachunek mogą uregulować kartą. Terminalami marki Verifone zarządza firma IT Card.

Przeczytajcie także: Liczba kredytówek spada, ale użytkowników przybywa

– Po udanym pilotażu, który miał miejsce w warszawskich oddziałach naszej firmy w listopadzie ubiegłego roku, w terminale zostali wyposażeni wszyscy kurierzy dostarczający przesyłki pod barwami DPD – mówi Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska. – Od teraz każdy odbiorca przesyłki ze sklepu internetowego będącego klientem DPD z uaktywnioną usługą płatności kartą za pobranie będzie mógł w ten sposób uregulować swoją należność – dodaje.

Decyzja DPD jest o tyle ważna dla rozwoju obrotu bezgotówkowego, że wielu Polaków korzystając z zakupów internetowych wciąż preferuje płatność za pobraniem. Decydują o tym zdaje się przyzwyczajenia oraz obawy o to, czy paczka zostanie wysłana. Teraz, dzięki wyposażeniu kurierów w terminale, nawet płatność przy odbiorze nie musi odbywać się za pomocą gotówki.

Przeczytajcie także: Wpłatomaty będą przyjmować banknoty 500-złotowe

Natomiast wkrótce kolejne firmy kurierskie zamierzają wyposażyć swoich pracowników w terminale płatnicze. Zaawansowane prace (obecnie trwa pilot) prowadzi InPost. Jego dostawcy będą posługiwać się mPOS-ami marki Ingenico. Z moich nieoficjalnych informacji wynika ponadto, że kilka kolejnych firm kurierskich rozpoczęło już działania w kierunku "terminalizacji". Wśród nich wymienia się np. firmę GLS.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies