Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Wkrótce koniec pilotażu terminali w urzędach. Oto statystyki za styczeń

Liczba i wartość transakcji ponownie wzrosła. Utrzymuje się wysoka średnia kwota płatności

Z danych uzyskanych w Ministerstwie Rozwoju wynika, że w styczniu zmalała zarówno liczba urzędów jak i terminali biorących udział w pilotażu. O ile w grudniu w projekt zaangażowanych było 130 jednostek administracji, w których funkcjonowało 168 POS-ów, o tyle w styczniu urzędów było 127 a terminali 165. Nie przeszkodziło to jednak w znacznym wzroście transakcyjności.

Przeczytajcie także: Już wszyscy kurierzy DPD mają terminale

Otóż w styczniu w testowanych terminalach przeprowadzono prawie 8,6 tys. płatności bezgotówkowych, na łączną kwotę prawie 1,2 mln zł. Dla porównania w grudniu płatności było niecałe 6 tys. a ich wartość wyniosła ok. 820 tys. zł. Z ciekawostek warto wspomnieć, że w w ubiegłym miesiącu w trakcie testów odnotowano 5 transakcji wykonanych Blikiem oraz 83 przy wykorzystaniu usługi DCC, pozwalającej na płatność obcokrajowcom w walucie karty.

Niekwestionowanym liderem pilotażu pod względem liczby transakcji jest Łódzki Urząd Wojewódzki. W styczniu przeprowadzono tam ponad 2,2 tys. płatności. To oznacza, że w tej jednej placówce miało miejsce ok. 26 proc. wszystkich transakcji zrealizowanych w ramach projektu. Warto też zwrócić uwagę na wysoką średnią wartość transakcji, wynoszącą prawie 140 zł. To ważne dla operatorów terminali, którzy zechcą w przyszłości docelowo obsługiwać płatności w administracji – im wyższa średnia tym potencjalnie wyższa dochodowość biznesu.

Przeczytajcie także: Rośnie liczba użytkowników kart kredytowych

Jak widzicie pomimo tego, że liczba i wartość transakcji w ramach pilota rośnie bardzo dynamicznie, to statystyka nie powala na kolana. Jednak zdaniem osób odpowiedzialnych za projekt nie o rekordy w tym wszystkim chodzi, tylko o przetestowanie modelu zarządzania terminalami w urzędach administracji publicznej, a to się sprawdza. Pilot ma trwać do końca marca a jeszcze przed tym terminem zarządzający projektem KIR ma wyłonić agentów rozliczeniowych, którzy docelowo będą obsługiwać płatności bezgotówkowe w administracji. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies