Wyniki piątej edycji Digital Payments Study Mastercarda zaprezentowano wczoraj podczas Mobile World Congress w Barcelonie
Analiza 3,5 mln wpisów zamieszczonych w ubiegłym roku w mediach społecznościowych dotyczących płatności sugeruje, że ludzie przyzwyczajają się do myśli iż w przyszłości transakcje płatnicze będą możliwe w tzw. wirtualnej rzeczywistości. I raczej im to nie przeszkadza bo większość wpisów na temat płatności w VR była pozytywna.
Przeczytajcie także: Visa szykuje się na pożegnanie z plastikiem
Natomiast najczęściej podejmowanym tematem podczas dyskusji w social mediach były tzw. cyfrowe portfele, jak np. Masterpass. Dotyczyło tego aż 75 proc. wpisów a zdecydowana większość z nich (84 proc.) miała miejsce na Twitterze. Duży udział tematu portfeli cyfrowych w dyskusjach autorzy badania tłumaczą zwiększającą się dostępnością tego rodzaju rozwiązań dla konsumentów.
Tematem numer dwa były przyszłościowe technologie do obsługi płatności, takie jak np. sztuczna inteligencja czy automatyczni asystenci. Ich popularność znacznie wzrosła, a szczególnie duże zainteresowanie konsumentów odnotowały w czwartym kwartale. Dyskusję podsycały szczególnie kwestie nowych, bardziej inteligentnych rodzajów urządzeń, które można by wykorzystywać do robienia zakupów i płacenia.
Przeczytajcie także: Już możecie założyć konto NeoClick
Internauci w dyskusjach zwracali uwagę, że popularność nowych technologii i nowych sposobów płatności będzie zależeć od kwestii bezpieczeństwa i zabezpieczeń, które będą wykraczać poza te oferowane dzisiaj. Prawie połowa użytkowników (43 proc.) wyraziła zainteresowanie biometrią i innymi nowatorskimi sposobami uwierzytelniania płatności, jako sposobem na zmniejszenie liczby oszustw i wyjście poza tradycyjne hasła.
Badanie Digital Payments Study powstało przy współpracy Mastercarda z firmą PRIME Research. Zaprezentowane wczoraj dane pochodzą z jego piątej już edycji. W ramach badania prześledzono za pośrednictwem platformy Synthesio ponad 3,5 mln wpisów opublikowanych w 2016 r. w 188 krajach na całym świecie, w takich mediach społecznościowych jak Twitter, Facebook, Instagram, Forums, Google+, YouTube, VKontakte i Weibo. Efektem badania jest raport, który pokazuje najnowsze trendy w zakresie kategorii i produktów obsługujących płatności mobilne.
Fot. Blogtrepreneur