Wcześniej podobne wdrożenie przeprowadzono w DPD
O tym, że InPost oraz DPD rozpoczęły prace nad wyposażeniem swoich kurierów w terminale płatnicze, z serwisu Cashless mogliście dowiedzieć się jako pierwsi latem ubiegłego roku. Tekst na ten temat znajdziecie tutaj. O szczęśliwym końcu tych prac DPD poinformował w komunikacie prasowym dwa tygodnie temu. Teraz chwali się tym także InPost.
Przeczytajcie także: Najświeższe statystyki pilota terminali w urzędach
– InPost przy współpracy z Mastercard wyposażył 2,5 tysiąca swoich kurierów w zbliżeniowe mobilne terminale płatnicze (tzw. mPOS-y). Dzięki temu firma zapewnia klientom możliwość płacenia za przesyłkę kartą płatniczą lub telefonem u wszystkich swoich kurierów na terenie całego kraju. W efekcie odbiorcy mogą przyjmować paczki "za pobraniem" bez korzystania z gotówki, co ułatwia i przyspiesza płatność, a także sprawia, że jest ona bezpieczniejsza – czytam w otrzymanym dzisiaj komunikacie prasowym.
– Nasze badania potwierdzają, że dla kupujących online najważniejsze jest, żeby płatność była wygodna i szybka, tak jak same e-zakupy. Dlatego nawiązaliśmy współpracę z InPostem w celu wyposażenia jego kurierów w terminale. Dzięki temu konsumenci, którzy wybiorą płatność za pobraniem, będą mogli dokonać wygodnej i bezpiecznej bezgotówkowej transakcji – mówi cytowana w komunikacie Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.
Przeczytajcie także: Rośnie liczba użytkowników kart kredytowych
Kurierzy InPost dostali 2,5 tysiąca, przenośnych terminali płatniczych Ingenico ICM122, akceptujących karty zbliżeniowe jak i tradycyjne stykowe. Agentem rozliczeniowym obsługującym transakcje na tych urządzeniach jest eCard. W DPD funkcjonują terminale w wersji tradycyjnej firmy Verifone. Tam obsługą transakcji zajmuje się firma IT Card.